декември 20, 2006

Траксас


Траксас
Мартин Скот (по паспорт Martin Millar)
ИК Амбър ("е запазена търговска марка на ИК БАРД)
8.50 лв. (free бонус за 30+ лв. поръчка)
335 стр. (2 в 1)


И така, запознайте се с Траксас - частен детектив, слаб магьосник, пияница. Воювал е с орки.
Приключенията му са скалъпени, повърхностни, хумористични и леки до безтегловност.
С две думи - странна птица в моето въздушно пространство.

Досега не бях чел нещо толкова непретенциозно (освен в напъна си да е забавно) и писано с ясната мисъл да е просто един дълъг, смешен разказ. Съшит с всички възможни фентъзи клишета. Плюс надрусани с дуа граждани.
Има една измислена крими интрига, кървави битки, празни приказки, политика и магии. И, разбира се, елфи, хора и орки. Резултатът е някаква безсолна манджа.

На няколко пъти щях да го зарежа тоя Траксас, но в томчето има два романа (?) и въпросният е само 164 страници. Реших, че ще го преживея. Така и стана.
Никакво темпо, слаби диалози, тук-там свеж лаф.

Тази книга е носител на Световната Награда За Фентъзи за 2000 г. Няма майтап. Поздравявам всички фентъзи фенове по случая.

За Бога, братя, не давайте 8.50 лв. за Траксас! Ако пък искате да четете и да не мислите за нищо (все едно сапунка, значи), може да си вземете книгата като бонус и да се полигавите час-два.

ОЦЕНКА ПО ОРАНЖЕВАТА СКаЛА: 3/10 - наградено

1 коментар:

Анонимен каза...

На мен найстина ми харесва поредицата на Траксас даже почнах 3-тата книга вчера ;д Умряла съм да се смея.. Според мен книгата е много готина и си заслужава да се прочете .. :)