май 08, 2008

Вила "Инкогнито"

Вила "Инкогнито"

Том Робинс
ИК Обсидиан
285 страници
8 лева




Този Том Робинс се оказа неочаквано добър и това ме накара да се чудя защо не съм го чел досега. Подозрително, подозрително.
Добре, може да не съм се возил на едно от най-щурите, шарени и странни влакчета на света, но въобще да не съм чувал за него?

Започваме с тануки. И Тануки. Разлика има и няма. Тануки идва на земята, ползвайки гигантския си скротум като парашут, започва да краде саке и да се сношава с жените. Много сериозно и ненаситно. Саке и жени. Просто е създаден за това.
После всичко се завърта около трима американски войници, които след войната във Виетнам остават в Лаос, някъде високо в планините, на място, което им дава всичко, от което се нуждаят. Официално са безследно изчезнали. От около 30 години.
За да стигнеш до вила 'Инкогнито', ти трябва хеликоптер или въжеиграч. Всичко останало е бездна.

И се втурваме. Покрай хиляди неща, луда мозайка, която се размазва, докато си във влакчето.
Фарс. Факт.
Секс, политика, религия, традиции, семейство, морал, наркотици, мистика, философия - има от всичко. Има и много Азия.
Имате шантава братовчедка, която мисли, че сатанинските секти са сладурски и отвлечените от тях се крият в имението на Хефнър? И тя е вътре.

Ако беше музикант, Робинс щеше да е рок звезда. Да се присмива на правителството си, да проповядва идеи, които карат хората да слушат в захлас, да говори открито за секс и удоволствие, за красота и пиене до зори след нечия смърт. Около него щеше да има жени и мъже и мъжете също ще са доволни, защото той не може да има всички жени, които го желаят. Пък и сигурно е пиян.
Този абзац стана малко съмнителен.

Да не забравя стила. Наситен, различен, забавен, значим.
Да, исках да отбелязвам култовите изречения, но забравих. Забравих ги и тях. За ваше съжаление.

Айде сега някой да ми се присмее, че не съм чел другите две издадени у нас книги на Том Робинс.

ОЦЕНКА ПО ОРАНЖЕВАТА СКаЛА: 56/61 - Елвисист с пейджър

ps - корицата и моят блог могат да ви откажат. бъдете силни. прочетете. и после голямото мерси.

1 коментар:

nousha каза...

Няма да ти се присмея, обаче да не си чел "Бърни Кълвача" си е пропуск. Трябва да отбележа, че преводът (на небезизвестен преводач) не е от най-добрите, но това да не те отказва. Книгата е раз-кош-на. На мен ми е в (да използвам българската дума) топ 3. По едно време се намираше трудно, защото е един вид емблематична за някаква част от някое поколение (никога не съм се интересувала коя част и кое точно поколение), по Славейков я продаваха за безумни цени от 40 лв. примерно. Но съм я намирала по кашони за по-малко. А и мога да ти я дам я прочетеш, докато си ми в района :)