септември 05, 2008

Реваншът на Тангра

Реваншът на Тангра
Андрея Илиев
ИК Аргус
288 стрaници
9 лв




Започваме с признание мимоходом: бях обещал хубаво ревю за книгата (защото знам, че е хубава; чел съм я от извора) за новото издание на Ваяния, обаче не се получи, мнението остава за блога. Просто ми липсват щипка сериозност и един голям черпак подкованост по прабългарска митология и история. За което се извинявам, ще се реванширам. Но не като Тангра, хохо.
Голяма част от романа четох преди да се появи на пазара, оставих си финала за официалното издание и казах на автора какво мисля за ръкосписа. Май. Не може да не съм му казал.
Сега ми хареса повече. Сигурно е заради фактора 'истинска книга в ръка', или защото четох по-внимателно и по-спокойно. Или защото редакторът е свършил наистина добра работа. Или защото оттогава мина време, знам ли.

Няколко пъти (тогава и тогава) съм облъчвал с мнението, че думата, която характеризира Андрея най-добре, е 'четивен'. Оптимално съотношение думи-смисъл, динамика и никакво шикалкавене.
Page turner отвсякъде, excuse me за чуждицата. Няма какво повече да добавя по въпроса.
Характерно е и смесването на суров реализъм с фентъзи и фантастика. А сега, де. На някой може да не допадне подобно нещо, аз обаче нямам нищо против подобно размиване на жанровите граници и класифицирането само според качествата на книгата. Български войници в Ирак + прабългарски божества + пътуване във времето + много митология и фолклор + българска история (която не знаем/помним) + екшън + отворен финал = Реваншът на Тангра. На мен такива уравнения ми се нравят.

И за да не кажете, че съм пристрастен, мога да спомена три (!) минуса: 1) книгата можеше да е по-обемна, историята предполага повече текст; 2) смесването на жанрове и три паралелни сюжетни линии на места водят до натрапчив хумор; 3) Андрея Илиев обича някои препинателни знаци повече от други...

Друго мнение - в knigi-news.com

послепис вместо оценка: где е продължението?

Няма коментари: