декември 27, 2006

Примката на совата


Примката на совата
Майкъл Конъли
ИК "Бард"
4.89 лв. на (с 30% отстъпка)
319 стр.



Преди години прочетох Смъртта е моят занаят на Конъли (чието оригинално заглавие е The Poet, но то пък явно не звучи достатъчно оригинално на издателите) и много ми хареса. Купих си книгата и започнах да я раздавам на приятели. Явно съм попаднал на някой, който не ми е кой знае какъв приятел или просто забравя повече от мен, така че се наложи да си я купувам пак.

Примката на совата също не е моя, но ще си я купя. И ако някой забрави да ми я върне (обаче аз вече си записвам, така че по-внимателно, моля), ще си я купя втори път. Не че е някоя велика книга. Просто един много добре написан криминален роман.

Оригиналното заглавие е A Darkness More Than Night и какъвто и да е негов верен превод щеше да е много по-подходящ за корицата. Вярно, има сови, има и примки, но те са само детайли, малки части от история, в която става дума за мракът в душите на хората.
Това булевардно отношение на издателите е като отношението на повечето хора към криминалните истории - колкото по-банално и елементарно, толкова по-добре. И без това става въпрос за четене във влака, нали? (това е реторичен въпрос, отговорът е "не")

В тази история има всичко, при това е смесено много добре - четивно, интригуващо, с поразмазани морални категори и без хепи енд. Плюс двама мъже, които привидно са от тази страна на бариерата, но много различни и без шанс да бъдат приятели.
Препоръчвам ви я чистосърдечно.

Ако някога решите да прочетете нещо на Конъли, започнете от самото началото. Повече подробности за книгите му - тук.
Намерих и едно интересно интервю с него - в identitytheory.com

ОЦЕНКА ПО ОРАНЖЕВАТА СКаЛА: 13/15 - Качество от Бош

Няма коментари: